SEARCH
検索詳細
ウィスナー ブライアン
文学部 英文学科
教授
Researchmap個人ページ
https://researchmap.jp/read0147037
研究活動情報
■ 論文
■ 共同研究・競争的資金等の研究課題
- Examining the influence of online English as a lingua franca interaction on L2 learners’ speaking proficiency and intercultural communicative competence
Atsushi Iino; Brian Wistner
CALL for Humanity: EuroCALL 2024 Short Papers, 2024年09月10日, [査読有り] - Effects of computer-assisted HVPT, explicit articulatory instruction, and shadowing on Japanese EFL learners’ perception and production of English fricatives
Atsushi Iino; Brian Wistner
Tama Bulletin, Hosei University, 2024年03月 - Effects of online task-based peer interaction on learners’ speech development and attitudes toward English as a lingua franca
Atsushi Iino; Brian Wistner
EuroCALL 2023. CALL for all Languages - Short Papers, 2023年08月15日, [査読有り] - Using an online high-variability phonetic training program to develop L2 learners’ perception of English fricatives
Atsushi Iino; Brian Wistner
Intelligent CALL, granular systems and learner data: short papers from EUROCALL 2022, 2022年12月12日, [査読有り] - Examining the Factorial Structure of a Bilingual Traits Questionnaire
Yoshiko Kawaguchi; Brian Wistner
Studies in English Literature, Hosei University, 2022年03月 - Effects of HVPT with explicit instruction on /l/ and /r/ production for Japanese EFL learners
Atsushi Iino; Brian Wistner
Tama Bulletin, Hosei University, 2022年03月 - Effects of repeating after stimuli sounds during computer assisted HVPT on Japanese learners’ perception and production of English fricatives
Atsushi Iino; Brian Wistner
CALL and professionalisation: short papers from EUROCALL 2021, 2021年12月13日, [査読有り] - Investigating the Validity of a Second Language Demotivation Scale
Brian Wistner; Fusako Kitta
Studies in English Literature, Hosei University, 2021年03月 - Effects and users’ reactions to the use of CAPT and HVPT on Japanese EFL learners’ segmental perception and production
Atsushi Iino; Yukiko Yabuta; Brian Wistner
CALL for widening participation: short papers from EUROCALL 2020, 2020年12月14日, [査読有り] - Reexamining Japanese EFL Learners' Demotivating Factors
Fusako Kitta; Brian Wistner
Studies in English Literature, Hosei University, 2013年03月 - Dimensionality in the Measurement of the Two-Axis Model of Learning Motivation
Brian Wistner; Hideki Sakai
Bulletin of Faculty of Letters, Hosei University, 2012年10月 - L2 Tasks and Educational Contexts in Japan: A Qualitative Analysis of Japanese High School English Teachers' Beliefs
Brian Wistner; Hideki Sakai; Keita Kikuchi
JABAET Journal, 2012年09月, [査読有り] - Validating a Second-Language Oral Skills Self-Assessment Instrument
Hideki Sakai; Brian Wistner
The JACET Chubu Journal, 2011年12月, [査読有り] - Applying the Rasch model in the validation of a test of metalinguistic knowledge
Brian Wistner
Bulletin of Faculty of Letters, Hosei University, 2010年10月 - Anxiety, Fluency, and Proficiency in L2 Writing
Brian Wistner; Takako Kawasaki; Kana Terayama
Studies in English Literature, Hosei University, 2010年03月 - An analysis of the Oxford Placement Test and the Michigan English Placement Test as L2 proficiency tests
Brian Wistner; Hideki Sakai; Mariko Abe
Bulletin of Faculty of Letters, Hosei University, 2009年03月10日 - Rasch Analyses of English Language Placement Tests
Brian Wistner; Hideki Sakai
JALT2007 Conference Proceedings, 2008年08月, [査読有り] - Classical Item Analysis of an In-House English Placement Test: Issues in Appropriate Item Difficulty and Placement Precision
Hideki Sakai; Brian Wistner
The JACET Chubu Journal, 2007年12月, [査読有り] - PASEO - A Model Pre-Academic Language Program
Hunter, Michael; Gould, Susan; Karl, David; King, Greg; Peters, Shelley; Wistner, Brian; Yamada, Shuji; Miller, Patrick
Journal of Chubu University Education, 2006年01月 - Benefits of Going Multimedia
Brian Wistner
JALT 2004 Conference Proceedings, 2005年08月, [査読有り]
- SDGsで考える世界の今
Shin Mayama; Hidehiro Tsukuda; Takayuki Mizuno; Brian Wistner, 共著
Kinseido, 2026年01月20日
9784764742468 - Voice Your Opinion
Iino, A.; Nakamura, S.; Wistner, B.; Wada, T.; Yabuta, Y., 共著, Iino; A.; Nakamura; S.; Wistner; B.; Wada; T.; & Yabuta; Y.
Kinseido, 2023年01月20日 - MY WAY: English Communication III New Edition
共著
Sanseido, 2019年03月30日 - MY WAY: English Communication II New Edition
共著
Sanseido, 2018年03月30日 - MY WAY: English Expression II New Edition
共著
Sanseido, 2018年03月30日 - 英検2級 マスターコース: リニューアル問題対応
共著
金星堂, 2018年01月 - MY WAY: English Communication I New Edition
共著
Sanseido, 2017年03月30日 - MY WAY: English Expression I New Edition
共著
2017年03月30日 - 英検2級 Success Course: リニューアル問題対応
共著
金星堂, 2017年03月 - MY WAY: English Communication III
共著
Sanseido, 2015年03月30日 - MY WAY: English Communication II
共著
Sanseido, 2014年03月30日 - MY WAY: English Expression II
共著
Sanseido, 2014年03月30日 - MY WAY: English Communication I
共著
Sanseido, 2013年03月30日 - MY WAY: English Expression I
共著
Sanseido, 2013年03月30日 - 英語教育学の実証的研究法入門Excelで学ぶ統計処理
共著, 20-29頁, 227-228頁
研究社, 2012年08月 - TOEIC TEST 総合レッスン
共著
鶴見書店, 2007年04月 - 新・英検2級サクセスコース
共著
金星堂, 2007年01月 - 会話リスニングをTOEICテストで
共著
鶴見書店, 2005年04月 - 東アジア戦略概観 2002
共編者(共編著者)
防衛庁防衛研究所, 2002年09月
- Effects of an in-class and online debate task on L2 learners’ attitudes toward the development of critical thinking skills
Iino, A.; Wistner, B.
EUROCALL 2025, 2025年08月29日, Università Cattolica del Sacro Cuore - Qualitative Analyses of Interaction Between Online Tutorial Teachers and Japanese Learners of English
Iino, A.; Wistner, B.
59th RELC International Conference, 2025年03月18日 - Examining the influence of online English as a lingua franca interaction on L2 learners’ speaking proficiency and intercultural communicative competence
Iino, A.; Wistner, B.
EUROCALL 2024, 2024年08月26日, Trnava University - Effects of online task-based peer interaction on learners’ speech development and attitudes toward English as a lingua franca
Iino, A.; Wistner, B.
EUROCALL 2023, 2023年08月17日, University of Iceland - Effects of teaching English Fricatives to EFL learners with a computer-aided HVPT program and shadowing practice
Iino; A.; & Wistner; B.
57th RELC International Conference, 2023年03月13日 - Using an online HVPT program to develop L2 learners’ perception of English fricatives
EUROCALL 2022, 2022年08月17日 - Effects of repeating after stimuli sounds during computer assisted HVPT on Japanese learners' perception and production of English fricatives
EUROCALL 2021, 2021年08月26日 - Effects of HVPT with Explicit Instruction on /l/ and /r/ Production for Japanese EFL Learners
Iino, Atsushi; Wistner, Brian
Pronunciation in Second Language Learning and Teaching Conference 2021, 2021年06月18日, Brock University - The Emergence of Second Language Learners’ Intercultural Competence Through a COIL Exchange
Brian Wistner; Noriko Ishihara; Akiko Murata
JALT PanSIG Conference 2021, 2021年05月15日 - Individual Difference and Linguistic Predictors of L2 Self-Assessment
Brian Wistner
BC TEAL Conference, 2021年04月17日 - Effects and Users’ Reactions to the Use of CAPT and HVPT on Japanese EFL Learners’ Segmental Perception and Production
EuroCALL 2020, 2020年08月20日 - Metalinguistic Predictors of L2 Self-Assessment
Wistner, B
第2回 JAAL-in-JACET 学術交流集会, 2019年11月30日 - Sentence Memory and Sentence Processing: A Longitudinal Study of the Effects of Crosslinguistic Similarity and Learners’ Cognitive Capacities
Jarvis, S., et al.
American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2014 Conference, 2014年03月24日 - 第二言語知識の統合:理論的観点と実証的証拠
Brian Wistner
中部地区英語教育学会長野支部2011年度第5回, 2012年03月03日, Shinshu University, [招待有り] - 英語の口頭技能に関する自己評価の検討
酒井英樹、ブライアン・ウィスナー
第16回日英・英語教育学会研究大会, 2010年09月25日, 京都ノートルダム女子大学 - Using a Corpus to Test Processability Theory
Brian Wistner; Mariko Abe; Hideki Sakai
The 34th Japan Association for Language Teaching (JALT) International Conference, 2008年11月03日 - Rasch Analyses of English Language Placement Tests
Brian Wistner; Hideki Sakai
The 33rd Japan Association for Language Teaching (JALT) International Conference, 2007年11月25日 - Japanese High School English Teachers' Beliefs Regarding Task-based Language Teaching
Brian Wistner; Hideki Sakai; Keita Kikuchi
2nd International Conference on Task-Based Language Teaching, 2007年09月21日, University of Hawaii at Manoa - Creating Pedagogic Tasks Based on Analyses of English University Entrance Exams
Keita Kikuchi; Brian Wistner
The 10th JLTA Annual Conference, 2006年10月29日, JLTA - 言語テストにおけるスコア信頼度と構成概念妥当性の探求
ブライアン・ウィスナー
第1回JACET関東支部大会, 2006年06月25日, JACET関東支部
■ 共同研究・競争的資金等の研究課題
