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KIMURA Junko
Faculty of Business Administration Department of Markets and Management
Professor
Researchmap URL
https://researchmap.jp/junko_kimura
Career
■ Career
■ Educational Background
■ Educational Background
- Apr. 1998 - Mar. 2001, Kobe University, Graduate School, Division of Administration, Commerce
- Apr. 1996 - Mar. 1998, Kobe University, Graduate School, Division of Administration, Commerce
- Jul. 1992 - Dec. 1993, State University of New York, College at Brockport, Department of Communication
- Apr. 1986 - Mar. 1990, Kobe College, Faculty of Literature, 英文学科
Research activity information
■ Paper
■ Research Themes
- 日本版テリトーリオの創出 ―都市農業の多面的機能と地域コミュニティ形成―
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, Feb. 2025 - イタリアのテリトーリオの機能 ―EUの学校給食事業を手がかりに―
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, Oct. 2024 - Proceedings of the International Symposium to Commemorate the Publication of “Food and Territorio in Southern Italy: Agriculture Changes Society
Kimura, Junko
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, Jul. 2024 - Tentative Proposition of Japan-embedded Territorio Model: Cases of Mid-sized Local Dairy Firms
Kimura, Junko
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, Jun. 2024
Lead - Functions of Agro-Processing Sector in Food Value Chain: Case of Osumi Territorio
Kimura Junko; Nikaido Yukinori; Sano Yoshihide; Fujimoto Makoto
Journal of Innovation Management, 2024 - 法政大学イノベーション・マネジメント研究センターシンポジウム「地理的表示(GI)と持続可能な社会」講演録
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, 2023 - 地理的表示のない世界:北米のアルチザンチーズの事例
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, 2023 - イタリア産オリーヴオイルのブランド化プロセス
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, 2023 - テリトーリオに根ざした農業が創る豊かな社会
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, 2023 - 持続可能なフードシステムとSDGs
木村純子
臨床栄養, 2022 - The Potential of Geographical Indications (GI) to Enhance Sustainable Development Goals (SDGs) in Japan: Overviews and insights from Mishima Potato GI Case Study
Kimura, Junko; Rigolot, Cyrille
Proceedings Worldwide Perspective on Geographical Indications, An International Conference for Researches, Policy Makers and Practitioners, 2022, [Reviewed] - イタリア農業の底力:テリトーリオに埋め込まれた農業活動による地域活性化
木村純子
日本マーケティング学会ワーキングペーパー, Apr. 2021 - The Potential of Geographical Indications (GI) to Enhance Sustainable Development Goals (SDGs) in Japan: Overview and Insights from Japan GI Mishima Potato
Junko Kimura; Cyrille Rigolot
Sustainability, 19 Jan. 2021 - How Mother-Daughter Purchase Interaction Affects Daughter’s Situational Self Construction in Japan
Sakashita, Mototaka; Kimura,Junko
Advances in Consumer Research, 2021, [Reviewed] - Relationship of Dairy Sector and SDGs for “Enriched Society”
木村純子
日本草地学会誌, 2020, [Reviewed], [Invited]
Lead - Contribution of Dairy Sector for SDGs Achievement
KIMURA Junko
JOURNAL OF RURAL PLANNING ASSOCIATION, 2019, [Invited]
Lead - Contribution of Geographical Indication (GI) to Sustainable Development Goals (SDGs): Cases of Italy and Japan
木村純子
フードシステム研究, 2019, [Reviewed], [Invited]
Lead - Management of Geographical Indications : Functions of Consortium for DOP Product
木村 純子
経営志林, Apr. 2014 - Participant-Observation Field Notes on Food and Eating Practices of Italians
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, 24 Feb. 2014 - Competitive Advantage of Wine Cluster : Independent Strategy of DOC Lugana in Italy
木村 純子
Journal of Innovation Management, 2014 - Self-Actualization of Entrepreneur: Cases of Agri-Food Producers in Italy
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, 2014 - Self-Creation of Producer Value: TERRITORIO as Competitive Advantage
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, 2014 - Construction of Collaboration System for Food Education: Case of Parmigiano Reggiano
木村 純子
経営志林, 01 Jul. 2013 - Fashion Sharing between Mother and Her Adolescent Daughter:Comparative Study of France and Japan
Mototaka Sakashita; Elodie Gentina; Isabella Decoopman
Keiei Shirin, Jan. 2013, [Reviewed] - Food Education and Territorio: Case of Educational Farm in Campania, Italy
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, 2013 - Constituents of Territorial Agri Foods: Discourse in Food Education in Italy
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー, 2013 - Daughter as Mother’s Extended Self
Mototaka Sakashita
European Advances in Consumer Research, 2012, [Reviewed] - "Restrained Pursuit of Luxury: Wealthy Shanghainese Attitudes towards Upscale Consumption"
Junko Kimura; Hiroshi Tanaka
ADVANCES IN CONSUMER RESEARCH, VOL XXXVII, 2010, [Reviewed] - "Luxury Value Pyramid: What are the Dimensions of Luxury"
Junko Kimura; Hiroshi Tanaka
ADVANCES IN CONSUMER RESEARCH, VOL 35, 2008, [Reviewed] - WHAT'S GORGEOUS CONSUMPTION?
Hiroshi Tanaka; Junko Kimura
ADVANCES IN CONSUMER RESEARCH VOL XXXIV, 2007, [Reviewed]
- A World Without Geographical Indications and Territorio: The Case of Artisan Cheeses in the US
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センターWorking Paper Series(Web), 2023 - Endogenous Development through Territorio Management: Case of Geographical Indication (GI) Production District in Less Favored Area
木村純子; 高倉成男; 今村哲也
法政大学イノベーション・マネジメント研究センターWorking Paper Series(Web), 2023
Lead - Rural Development Model for Japan: Applying Italy’s Territorio Strategy
木村純子; 二階堂行宣; 佐野嘉秀
イノベーション・マネジメント, 2023 - 木村純子編『法政大学イノベーション・マネジメント研究センター シンポジウム「テリトーリオが実現する持続可能な地域づくり」』
木村 純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センターワーキングペーパー, 2022 - Territorial Approach for Endogenous Rural Development-Case of Monte Amiata Territorio, Tuscany
木村純子
都市計画, 2020, [Reviewed] - Are Geographical Indications (GIs) Effective Value-adding Tools for Traditional Food? Insights from the new-born Japanese GIs System
Defrancesco, Edi; Kimura, Junko
Proceedings in System Dynamics and Innovation in Food Networks, 2018, [Reviewed]
Last - EU-Japan EPA a Stumbling Block or a Stepping Stone toward Multilateralism for Food and Beverages
olin; Maria Bruna; Mazzarolo, Martina; Kimura
ournal Global Policy and Governance, 2018, [Reviewed]
Last - Characteristics and Development of Matured Hard Cheese from the Dolomites Mountain Region in Northern Italy
平田昌弘; 木村純子; Barattin Tanja
ミルクサイエンス(Web), 2018 - Milk Processing System in Barbasia of Sardinia (Italy), Mediterranean Area
平田昌弘; 木村純子; 上田隆穂; Barattin Tanja
ミルクサイエンス(Web), 2018 - Characteristics and Development of Matured Hard Cheese from the Dolomites Mountain Region in Northern Italy
Hirata Masahiro; Kimura Junko; Barattin Tanja
Milk Science, 2018 - Milk Processing System in Barbasia of Sardinia (Italy), Mediterranean Area
Hirata Masahiro; Kimura Junko; Ueda Takaho; Barattin Tanja
Milk Science, 2018 - Historical development process of matured cheese─From the case study of northern Italy, South Europe─
HIRATA Masahiro; KIMURA Junko; UCHIDA Kenji; MOTOSHIMA Hidemasa
Nihon Chikusan Gakkaiho, 2015 - Spread and accepted forms of milk culture into non-milk cultural sphere of the Philippines:—From the case study of fisherfolk households in Cordova, Mactan Island, Province of Cebu—
Hirata Masahiro; Tsuji Takashi; Uchida Kenji; Motoshima Hidemasa; Kimura Junko
Milk Science, 2015 - Rural Development with Competitive Advantage of Agricultural Products
木村 純子
食生活科学・文化及び環境に関する研究助成研究紀要, 2015 - How national culture affects clothing sharing practices: French versus Japanese adolescent daughters and mothers
木村 純子
European Advances in Consumer Research, 2014, [Reviewed] - Sharing from social comparison theory perspective: A cross-cultural study of French and Japanese adolescent daughters‘ mothers
木村 純子
European Marketing Academy 42nd Annual Conference Proceedings, 2013, [Reviewed] - Who determines the ideal self?: a comparative analysis of non-verbal communication
木村 純子; 坂下 玄哲
経営志林, Jul. 2009 - Binomial Structure in Luxury: Analyzing Overseas Trip Experiences of Japanese Well-to-dos
木村 純子
Advances in Consumer Research, MN: Association for Consumer Research Volume36, 2009, [Reviewed] - "Products Make Your Life Luxurious, " European Advances in Consumer Research
木村 純子
Stefania Borghini, Association for Consumer Research Volume8, 2008, [Reviewed] - Skin lightening and beauty in four Asian cultures
Li, Eric P. H.; Belk, Russell W.; Min, Hyun Jeong; Bahl, Shalini; Kimura, Junko
Advances in Consumer Research, 2008 - Communication among Consumers at Internet Community : Case Study of Cuoca Planning Co. Ltd.
Kimura Junko
The Hosei journal of business, Apr. 2006 - Christmas in Japan: Globalized and Domesticated Consumption Holiday
Asia Pacific Advances in Consumer Research, 2005, [Reviewed] - Santa Claus Is Coming to Town: Assimilation of Christmas in Japan
Kimura, Junko., Belk, Russell, W.
Advances in Consumer Research, 2005, [Reviewed] - Communication theoretical understanding in gift giving research
Kimura Junko
The Rokkodai ronshu. Keieigaku-hen, Jul. 1998
- 入門食と農の人文学
湯澤, 規子; 伊丹, 一浩; 藤原, 辰史; 横山, 智; 野中, 健一; 小松, かおり; 井坂, 理穂; 橋爪, 伸子; 山手, 昌樹; 岩間, 一弘; 野間, 万里子; 阿部, 希望; 安井, 大輔; 赤嶺, 淳; 平賀, 緑; 木村, 純子; 池口, 明子; 友松, 夕香; 矢野, 敬一; 河上, 睦子; 原山, 浩介; 須崎, 文代; 中原, 一歩; 深緑, 野分
ミネルヴァ書房, Apr. 2024
9784623097197 - 南イタリアの食とテリトーリオ : 農業が社会を変える : Cibo e territorio nel Sud Italia : l'agricoltura trasforma la società
木村, 純子; 陣内, 秀信
白桃書房, Mar. 2024
9784561662495 - 小学校理科授業実践ハンドブック
Joint work
2022
9784316804637 - 持続可能な酪農:SDGsへの貢献
Joint editor
2022
9784805884447 - イタリアのテリトーリオ戦略:甦る都市と農村の交流
2022
9784561662419 - Gift-giving, sharing, and consumption holidays
Belk, Russell W.; Sheth, Jagdish N.; Otnes, Cele; Bajde, Domen; Fischer, Eileen; 木村, 純子
Sage, 2014 - Identity and Consumption
Mototaka Sakashita, Joint work
Routledge, Oct. 2012, Not reviewed - Legends in Consumer Behavior Volume 7: Gift-Giving, Sharing, and Consumption Holidays
Contributor
Sage, Oct. 2012, Not reviewed - 構築主義の消費論
木村純子, Single work
千倉書房, 2001 - マーケティング・ダイアログ : 意味の場としての市場
石井, 淳蔵; 石原, 武政; 栗木, 契; 豊島, 襄; 水野, 由多加; 南, 知惠子; 佐々木, 壮太郎; 新倉, 貴士; 川上, 智子; 木村, 純子; 難波, 功士; 郡司, ペギオ-幸夫; 東, 英樹
白桃書房, Jul. 1999
4561661050 - マーケティング・インタフェイス : 開発と営業の管理
石井, 淳蔵; 石原, 武政; 栗木, 契; 崔, 相鐵; 藤田, 健; 木村, 純子; 太田, 一樹; 石井, 義弘; 酒井, 徹; 福島, 純; 小川, 進; 廣田, 章光; 川上, 智子; 清水, 信年; 田島, 逸夫; 三宅, 敦
白桃書房, May 1998
4561660992
- テリトーリオの内発的発展:農業が社会を変える
木村純子
第26回道北の地域振興を考える講演会, 20 Mar. 2024 - Il Valore delle Produzioni a Marchio DOP e IGP in Giappone,
Junko Kimura
IL Bello e il Buono della Cucina Italiana: A Tavola con Pellegurino Artusi e le Eccellenze dell’Emilia Romagna, 24 Nov. 2023, [Invited] - Agroecology and GI in Japan
Junko Kimura
Forum Origine, Diversité, et Territoires and École Supérieure des Agricultures, 11 Oct. 2023, [Invited] - 近未来の農産品マーケティング
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター主催 国際シンポジウム『近未来のマーケティング戦略:「デジタル破壊」の時代に何が起きるか』, 15 Jun. 2018 - Making Business in Japan in Agrifood Sector: Opportunities for European Collaborations for Certified Products
Kimura, Junko
EU-Asia Gateway 2018, The 4th Transylvanian International Clusters Conference in Cluj-Napoca, 17 May 2018, [Invited] - 日本におけるGIの実践と効果
木村純子
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター国際シンポジウム『地理的表示制度と経済連携協定-EU、イタリア、および日本におけるGIの実践と効果-, 24 Nov. 2017
■ Research Themes
- Creative center for “Iwate Livestock Territorio” fosters rich ties between rural and urban communities.
岩手大学
Oct. 2024 - Mar. 2026 - Entrepreneurship for the common(s) of foods and agriculture: Comaparative study of France and Italy
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Policy Research Institute, Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries
01 Apr. 2022 - 31 Mar. 2025 - 学校給食牛乳に関する領域横断的共同研究
乳の学術連合
2022 - 2023 - Intellectual Property in Agriclture
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
Meiji University
17 Jul. 2019 - 31 Mar. 2022 - 酪農生産が備えた持続可能な普遍的機能および日本的特徴:日欧比較研究
Apr. 2019 - Mar. 2021 - 21世紀型農業経営のモデル創出に関する研究―乳文化産業の日欧比較―
Apr. 2016 - Mar. 2019 - Mechanism of Rural Development Emergence by Making Use of Agri-Products: Cultural Comparative Study of Effects of Geographical Indication (GI) Products
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Hosei University
01 Apr. 2014 - 31 Mar. 2017 - 乳製品の社会経済的発展に関する日欧比較研究 -知の創造と文化との関係を手がかりに-
Apr. 2015 - Mar. 2016 - 農産物および農産加工品の競争優位性を活用した地域活性化に関する研究
Apr. 2015 - Mar. 2016 - 「乳」を取り込んだ食に関わる教育活動の実態と効果:ヨーロッパと日本の国際比較
Apr. 2014 - Mar. 2015 - Functions of Self Concept in Consumer Research: Cultural Comparison Studies of Interpersonal Relationships
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
Hosei University
01 Apr. 2011 - 31 Mar. 2014 - 乳」を取り込んだ食に関わる教育活動の実態と効果:イタリアと日本の国際比較
Apr. 2013 - Mar. 2014 - Studies of Change of Consumer Culture in the 21st Century
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Hosei University
2010 - 2012 - Effect of Brand Knowledge on Consumers' Multiple Related Purchases
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
Keio University
2008 - 2010 - Emerging Consumer Culture in Advanced Society : Cross Cultural Studies of Luxury Consumption
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Hosei University
2007 - 2009 - Globalization, Localization, and Hybridization in Consumer Culture : Comparative Studies in Christmas Consumption in the US and Japan
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
2004 - 2005