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Niikura Takashi
Faculty of Business Administration Department of Markets and Management
Professor
Researchmap URL
https://researchmap.jp/Niikura_Takashi
Career
■ Career
■ Member History
- Apr. 2019 - Present
Japan Association for Consumer Studies, Past President - Apr. 2019 - Present
Japan Marketing Academy, Director - Apr. 2010 - Present
Hosei University, Faculty of Business Administration, Professor - Apr. 2019 - Mar. 2020
Hosei University, Hosei Business School, Dean - Apr. 2019 - Mar. 2020
Hosei University, Advisor to the Vice President - 01 Apr. 2019
Hosei University, Hosei Business School, Dean - Apr. 2018 - Mar. 2019
Japan Association for Consumer Studies, President - Apr. 2017 - Mar. 2019
Japan Society of Marketing Distribution, Director (Kanto) - Apr. 2017 - Mar. 2018
Japan Association for Consumer Studies, President-Elect - Apr. 2013 - Mar. 2017
Japan Association for Consumer Studies, Director - Apr. 2005 - Mar. 2013
Japan Association for Consumer Studies, Executive Director - Apr. 2006 - Mar. 2010
Kwansei Gakuin University, School of Business Administration, Professor - 01 Apr. 2006 - 31 Mar. 2008
関西学院大学, 商学部, Chief of Education - Apr. 1999 - Mar. 2006
Kwansei Gakuin University, School of Business Administration, Associate Professor - Sep. 1999 - Aug. 2001
The Pennsylvania State University, Visiting Scholar - Apr. 1995 - Mar. 1999
Kwansei Gakuin University, School of Business Administration, full-time lecturer - May 1998 - Aug. 1998
University of Florida, Visiting Scholar
■ Member History
- Apr. 2021 - Present
常任理事, 日本マーケティング学会 - Apr. 2021 - Present
常任理事・関東部会代表理事, 日本商業学会 - Apr. 2020 - Present
Editor in Chief, Japan Association for Consumer Studies - Apr. 2019 - Present
Board of Director, Japan Marketing Academy - 01 Apr. 2020
編集長, 日本消費者行動研究学会 - 01 Apr. 2019 - 31 Mar. 2020
副会長, 日本消費者行動研究学会 - Apr. 2019 - Mar. 2020
Past President, Japan Association for Consumer Studies - 01 Apr. 2019
理事, 日本マーケティング学会 - 01 Apr. 2018 - 31 Mar. 2019
会長, 日本消費者行動研究学会 - 01 Apr. 2017 - 31 Mar. 2019
関東部会理事, 日本商業学会 - Apr. 2018 - Mar. 2019
President, Japan Association for Consumer Studies - Apr. 2017 - Mar. 2019
Board of Director (Kanto), Japan Society of Marketing Distribution - 01 Apr. 2017 - 31 Mar. 2018
副会長, 日本消費者行動研究学会 - Apr. 2017 - Mar. 2018
President-Elect, Japan Association for Consumer Studies - 01 Apr. 2015 - 31 Mar. 2017
学会誌編集長, 日本商業学会 - Apr. 2015 - Mar. 2017
Editor-in-Chief, Japan Society of Marketing Distribution - 01 Apr. 2013 - 31 Mar. 2015
学会誌副編集長, 日本商業学会 - Apr. 2013 - Mar. 2015
Vice Editor-in-Chief, Japan Society of Marketing Distribution - 01 Dec. 2012 - 30 Nov. 2013
科学研究費委員会専門委員, 日本学術振興会 - Dec. 2012 - Nov. 2013
Scientific Research Fund Committee Specialist, Japan Society for the Promotion of Science - 01 Apr. 2005 - 31 Mar. 2013
Executive Director, Japan Association for Consumer Studies - Apr. 2005 - Mar. 2013
Executive Director, Japan Association for Consumer Studies - 01 Dec. 2011 - 30 Nov. 2012
科学研究費委員会専門委員, 日本学術振興会 - Dec. 2011 - Nov. 2012
Scientific Research Fund Committee Specialist, Japan Society for the Promotion of Science
Research activity information
■ Award
■ Paper
■ Paper
- Composition and Functions of Brand Loyalty
Takashi Niikura
Journal of Business Administration Kwansei Gakuin University, 01 Mar. 2019, [Invited] - Brand Value Creation Strategy for Consumer: A Guideline for Brand Value Creation
Takashi Niikura
Cosmetic Stage, 01 Jun. 2018, [Invited] - Brand Value Creation Strategy for Consumer : Understanding Consumer Psychology for Brands
Takashi Niikura
Cosmetic Stage, 01 Apr. 2018, [Invited] - Brand Value Creation Strategy for Consumer : Understanding Consumer Life as a Determinant of Consumer Behavior
Takashi Niikura
Cosmetic Stage, 01 Feb. 2018, [Invited] - 顧客第一主義の具現化による店舗づくり
髙橋広行
季刊マーケティングジャーナル, 30 Jun. 2012, [Reviewed] - 消費者による広告の解体と創造
『日経広告研究所報』, 01 Dec. 2010, [Invited] - Missing links for markets, categories and brands
『日本型マーケティングの新展開』, 30 Sep. 2010
- ビジネスマンよ議員をめざせ:セカンドキャリアのすすめ
鈴木たつお; 新倉貴士, Joint work, 第6章「選挙マーケティングにおける投票行動」
日本地域社会研究所, 06 Nov. 2020
9784890222698 - 『ケースに学ぶマーケティング』
青木幸弘; 新倉貴士; 松下光司; 土橋治子; 徳山美津恵; 柴田典子; 斉藤嘉一; 髙橋広行; 太宰潮; 榊原健郎; 宮澤薫; 乳井瑞代; 藤村和宏; 菅野佐織; 井上淳子; 山本晶, Joint work, 第1章 マーケティングを学ぶ:CASIO「G-SHOCK」のブランド・マーケティング
有斐閣, 25 Feb. 2016, Not reviewed
9784641184268 - 『小売マーケティング研究のニューフロンティア』
中西正雄; 山本昭二; 井上哲浩; 新倉貴士; 坂田博美; 石淵順也; 杉本宏幸; 髙橋広行; 西本章宏; 西原彰宏, Joint work, 第3章 消費者の業態認識:業態を認識させる認知構造と認知分布
関西学院大学出版会, 31 Mar. 2015, Not reviewed
9784862831927 - 『リレーションシップのマネジメント』
竹内 淑恵; 溝本 将洋; 福永 恭子; 長坂 朋代; 堀田 治; 永江 麻希子; 渡邊 ヒロ子; 竹田 淳子; 清原 康毅; 田路 則子; 甲斐 敦也; 小南 陽子; 新倉 貴士, Contributor
文眞堂, 26 Mar. 2014, Not reviewed - 消費者行動論:マーケティングとブランド構築への応用
青木幸弘; 佐々木壮太郎; 松下光司, Others
有斐閣, 10 May 2012, Not reviewed - 消費者行動論:購買心理からニューロマーケティングまで
守口剛; 竹村和久; 白井美由里; 神山貴弥; 丸岡吉人, Contributor
八千代出版, 16 Apr. 2012, Not reviewed
9784842915715 - 『消費者の認知世界:ブランドマーケティング・パースペクティブ』
Single work
千倉書房, 20 Sep. 2005, Not reviewed - 『消費者行動研究の新展開』
阿部周造, Editor
千倉書房, 23 Nov. 2004, Not reviewed
4805108398 - 『マーケティング・リボリューション:理論と実践のフロンティア』
和田充夫, Editor
有斐閣, 10 Jul. 2004, Not reviewed
4641162158
- Seeking for Indexes of Brand Loyalty Creation
Takashi Niikura; Takeyoshi Sonobe; Osamu Hotta
69th Conference, 25 May 2019, Japan Society of Marketing and Distribution - How Consumer Researchers Understand Consumers?
Takashi Niikura
The 58th Consumer Research Conference, 11 May 2019, Japan Association for Consumer Studies - The importance of the third-parties on the brand incubation process: Consideration from Kaneko Optical
Tetsuma Emmaru; Mitsuo Wada; Takashi Nikura; Akihiro Nishihara; and Kazuhiro Suzuki
Global Alliance of Marketing & Management Associations, 26 Jul. 2018 - Seeking for Loyal Customers Using Diet Supplement
Akihiro Nishihara; Takashi Niikura
Japan Association for Consumer Studies, 19 May 2018, 日本消費者行動研究学会 - ロイヤルティ構造のモデル開発に向けて:日本リテンション・マーケティング協会との共同研究報告
日本消費者行動研究学会 第54回消費者行動研究コンファレンス, 21 May 2017 - Mobile Applications and Consumer Behavior on Retail Environment
Takashi Niikura
Japan Association for Consumer Studies, 21 May 2017 - ブランドは誰が育てるのか?:Third Party要素を加えたブランド・インキュベーション過程に関する事例分析
Kazuhiro Suzuki; Mitsuo Wada; Akihiro Nishihara; Teysuma Enmaru
The 52nd Consumer Behavior Conference, Japan Association for Consumer Studies, 18 Jun. 2016 - Mobile Applications and Buying Decision Process
Takashi Niikura
The 49th Consumer Behavior Conference, Japan Association for Consumer Studies, 09 Nov. 2014, Japan Association for Consumer Studies - 消費者の業態認識モデルの展開
第47回 消費者行動研究コンファレンス, 26 Oct. 2013, 日本消費者行動研究学会 - 化粧品と消費者行動:ブランド価値の構築に向けて
第38回 日本香粧品学会, 07 Jun. 2013, 日本香粧品学会 - 消費者視点の業態研究:スクリプト概念による食品スーパーの業態認識
髙橋広行
日本商業学会 第3回全国研究報告会, 16 Dec. 2012 - 業態の認識と業態の芽:消費者のカテゴリー化概念の視点から
髙橋広行
日本商業学会 第62回全国研究大会, 26 May 2012, 日本商業学会 - 『non・no』っぽさ?『CanCam』っぽさ?『ViVi』っぽさ?:女性誌のブランドイメージに与える専属モデルとスタイリングの効果
富川淳子; 鈴木和宏; 西原彰宏
第43回日本消費者行動研究コンファレンス, 06 Nov. 2011, 日本消費者行動研究学会 - 化粧水の連用におけるブランドの効果:評価構造の変容
勝山 達志; 社カネボウ化粧品; 大枝 哲治; カネボウ化粧品
日本消費者行動研究学会 第41回消費者行動研究コンファレンス, 07 Nov. 2010, 日本消費者行動研究学会 - 第二世代の消費者情報処理研究
日本商業学会 第60回全国研究大会, 30 May 2010, 日本商業学会 - ブランドとブラインド:化粧水の使用評価におけるブランドの効果
勝山達志; カネボウ化粧品; 大枝哲治; カネボウ化粧品; 西原彰宏
日本消費者行動研究学会 第40回消費者行動研究コンファレンス, 09 May 2010, 日本消費者行動研究学会
- Nov. 2012 - Present
日本マーケティング学会 - Apr. 1996 - Present
Associattion for Consumer Research - Apr. 1995 - Present
日本商業学会 - Apr. 1995 - Present
日本マーケティングサイエンス学会 - Apr. 1993 - Present
日本消費者行動研究学会 - Apr. 1993 - Present
日本認知科学会
- The effect of mobile applications on omni-channel and consumer buying decision process.
基盤研究(C)
Apr. 2016 - Mar. 2020 - A Brand Incubator Communication Model considering Time Process and the Third Party
研究助成
Apr. 2017 - Mar. 2018 - A Study on Deconstruction of Distribution Systems
基盤(B)一般
Apr. 2013 - Mar. 2016 - Category as Type of Retail Operation: Type of Retail Operation Research Based on Consumer Information Processing
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Hosei University
Apr. 2011 - Mar. 2014