SEARCH
検索詳細
近藤 隆子
文学部 英文学科
講師
Researchmap個人ページ
https://researchmap.jp/takakokondo
研究活動情報
■ 論文
- 英語の自動詞・他動詞に対する明示的指導の効果検証:指導に含まれなかった動詞への波及効果に焦点を当てて
近藤隆子; 白畑知彦; 須田孝司; 小川睦美; 横田秀樹
全国英語教育学会紀要, 2020年03月31日, [査読有り]
筆頭著者 - The effect of explicit instruction and error correction on learners’ grammatical accuracy: in the case of Japanese learners of English as a second language
Tomohiko Shirahata; Takako Kondo; Koji Suda and Hideki Yokota
cauce: Revista internacional de filologia, ,comunicacion y sus didácticas, 2017年, [査読有り]
- Explicit instruction on English verb structures in L2 classrooms
近藤 隆子
New Perspectives on the Development of Key Competencies in Foreign Language Education, 2018年, [査読有り] - The Interaction of Animacy with the Wh-extraction by Japanese Learners of English
白畑 知彦; 近藤 隆子
Proceedings of PacSLRF2016, 2017年, [査読有り] - Occurrences of Unaccusative Verbs in English Textbooks and their Acquisition
近藤 隆子
Journal of the Chubu English Language Education Society, 2016年, [査読有り]
- 第二言語習得研究の波及効果 : コアグラマーから発話まで
白畑, 知彦; 須田, 孝司; 遊佐, 典昭; 大滝, 宏一; 近藤, 隆子; 小川, 睦美; 横田, 秀樹; 大瀧, 綾乃; Kizu, Mika; 澤崎, 宏一; 張, 昀; 岩崎, 典子; 安田, 麗; 上田, 功; 宮本, 陽一; 山田, 一美
くろしお出版, 2020年03月
9784874248263 - 言語習得研究の応用可能性 : 理論から指導・脳科学へ
白畑, 知彦; 須田, 孝司; 鈴木, 一徳; 平川, 眞規子; 近藤, 隆子; 横田, 秀樹; 松村, 昌紀; 奥脇, 奈津美; 中川, 右也; 尾島, 司郎
くろしお出版, 2019年06月
9784874248065 - 第二言語習得キーターム事典
VanPatten, Bill; Benati, Alessandro G.; 白畑, 知彦; 鈴木, 孝明; 川崎, 貴子; 近藤, 隆子; 須田, 孝司; 藤森, 敦之
開拓社, 2017年06月
9784758922456