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HASEGAWA Shohei
Faculty of Business Administration Department of Markets and Management
Associate Professor
Researchmap URL
https://researchmap.jp/7000007775
Career
■ Career
- Apr. 2017 - Present
法政大学, 経営学部, 准教授 - Apr. 2014 - Mar. 2017
法政大学, 経営学部, 専任講師 - 01 Apr. 2013 - 31 Mar. 2014
日本学術振興会特別研究員PD - Apr. 2013 - Mar. 2014
日本学術振興会特別研究員PD - Apr. 2012 - Mar. 2013
日本学術振会特別研究員DC2
- 01 Apr. 2010 - 31 Mar. 2013, Tohoku University, Graduate School, Division of Economics
- Apr. 2010 - Mar. 2013, Tohoku University, Graduate School, Division of Economics
- 01 Apr. 2008 - 31 Mar. 2010, Tohoku University, Graduate School, Division of Economics
- Apr. 2008 - Mar. 2010, Tohoku University, Graduate School, Division of Economics
- Apr. 2004 - Mar. 2008, Tohoku University, Faculty of Economics
Research activity information
■ Paper
■ Research Themes
- Dynamic Brand Satiation
Shohei Hasegawa; Nobuhiko Terui; Greg M. Allenby
Journal of Marketing Research, Dec. 2012 - Visualization of Dynamic Consumer Preference and Consumer Positioning
HASEGAWA Shohei; TERUI Nobuhiko
Journal of the Japan Statistical Society Japanese issue, 01 Sep. 2011 - Hierarchical Bayes Modeling of the Customer Satisfaction Index
Nobuhiko Terui; Shohei Hasegawa; Taemyung Chun; Kosuke Ogawa
Service Science, Jun. 2011
- How do Consumers Respond to Chatbot Anthropomorphism on a Cosmetic EC Website
Mirai Igarashi, Shohei Hasegawa, Hiroshi Onishi, Osamu Sakai
ISMS Marketing Science Conference 2024, 27 Jun. 2024 - Analyzing Users’ Posting Behavior on a Q&A Website Using LDA and BTYD Model
ISMS Marketing Science Conference 2022, 18 Jun. 2022 - BTYDモデルによるQ&Aサイトの投稿行動の分析
日本マーケティング・サイエンス学会 第111回研究大会, 12 Jun. 2022 - Understand Advertising Effectiveness Using Quantile Regression
ISMS Marketing Science Conference 2021, 03 Jun. 2021 - 国内旅行需要の予測モデル
長谷川翔平, 黒須宏志, 蓬田崇, 鈴木剣士郎, 小野寺薫,
日本マーケティング・サイエンス学会 第106回研究大会, 30 Nov. 2019 - 分位点回帰による顧客満足度因果モデルの推定
2019年度 統計関連学会連合大会, 10 Sep. 2019 - 分位点回帰のマーケティングへの応用
日本マーケティング・サイエンス学会 第101回研究大会, 17 Jun. 2017 - 分位点回帰のマーケティング への応用
日本マーケティング・サイエンス学会第101回研究大会, 17 Jun. 2017 - An Analysis of TV Viewing Behavior sing a Direct Utility Model
Shohei Hasegawa, Satoshi Nakano, Sang-gil Lee,
CFE-CMStatistics, 14 Dec. 2016 - 効用最大化によるテレビ視聴行動の分析
日本マーケティング・サイエンス学会第99回研究大会, 11 Jun. 2016 - 消費者選好変化の動的モデル
日本マーケティング・サイエンス学会第97回研究大会, 13 Jun. 2015 - 消費者の選考変化の動学ミクロ構造モデリング
照井伸彦,長谷川翔平,
2013年度統計関連学会連合大会, 10 Sep. 2013 - 購買経験による飽きを考慮した動的複数同時離散選択モデル
長谷川翔平,照井伸彦,Greg M. Allenby,
2011年度 統計関連学会連合大会, 04 Sep. 2011 - 複数同時離散選択モデルを用いた動的ジョイント・スペース・マップ
日本マーケティング・サイエンス学会 第89回研究大会, 18 Jun. 2011 - 顧客満足度指数の顧客満足度指数の階層ベイズモデリング
照井伸彦,長谷川翔平,千泰明,小川孔輔,
2010年度 統計関連学会連合大会, 06 Sep. 2010 - 消費者パネルデータを用いた動的ジョイント・スペース・マップ
長谷川翔平,照井伸彦,
2009年度 統計関連学会連合大会, 08 Sep. 2009
■ Research Themes
